Наталя Табачин створює україномовні мобільні ігри для дітей. Навіщо і як вона це робить – у новому випуску нашої рубрики.

img_5918-2

Початок

Проект Nravo Kids розпочався на початку 2014-го, якраз тоді, коли я виходила з декретної відпустки. За фахом я економіст, раніше працювала у великій мережі ресторанів. Звісно, що ця робота передбачала постійне перебування в офісі, напружений графік та безперервний потік завдань. Після того як в мене народились двійнята, почався новий етап у моєму житті, тож хотілося чогось кардинально іншого. Рішення прийшло саме – я захопилася мобільними дитячими іграми і зрозуміла, що якісного україномовного контенту для дітей, на жаль, обмаль.

Починати власну справу в новій сфері було страшно, але задум підтримав мій чоловік та директор студії з розробки мобільних ігор Nravo, Андрій Табачин, а до команди невдовзі приєдналася Христя Слободян – ще одна мама з досвідом у ІТ. Всі пазли склалися, і таким чином народився проект.

Запуск

Можна сказати, що ідею проекту підказали мої сини – активні користувачі мобільних пристроїв та любителі ігор. Мені, як мамі, хотілося знайти для них якісний та дійсно розвивальний контент, бажано ще й україномовний. А якщо не знайти, то зробити.

img_6306

Звісно, ми досліджували ринок, переглядали англомовні ігри для малюків. Перша гра «Хто у горах?» чимось схожа на популярні за кордоном ігри-хованки (peek-a-boo). Водночас ми намагалися зробити гру автентично українською – із українськими тваринками, із нашими мелодіями, зі справжнім українським дідом Іваном.

Проект особливий тим, що ми не просто робимо якісні україномовні ігри, які подобаються дітям, але й піклуємося про те, щоб вони мали розвивальну складову, вчили чогось нового.

Разом із тим, ми активно ведемо спільноту Nravo Kids у Facebook, де пишемо про сучасні дослідження щодо мобільних пристроїв та правильних способів їхнього використання у процесі виховання дітей. Ми допомагаємо батькам розібратися у плюсах і мінусах розвивальних мобільних ігор, робимо переклади статей на цю тему, ділимося порадами, як обирати ігри, скільки часу дозволяти у них гратися і яким чином розвивати дітей загалом.

У доповнення до мобільних ігор ми випускаємо «Творчі Нравки» – друковані набори для дитячої творчості. Герої “Нравок” – ті ж самі, що і в наших додатках. Онлайн-випуски «Нравок» також доступні для безкоштовного завантаження. Таким чином ми заохочуємо поєднувати віртуальні та реальні способи розвитку малюків, адже розуміємо, що час, проведений за планшетом, не має бути тривалим.

Фактично, наш проект є соціальним і відображає нашу особисту позицію щодо виховання власних дітей – у дусі українських традицій, водночас, поєднуючи це з використанням найновіших технологій, наявних у світі.

10265645_720221348078834_5696055443296942572_o

Цільова аудиторія

Нашими першими користувачами, а водночас і тестувальниками ранніх версій ігор були власні діти, а також діти знайомих мам. Ідея проекту виявилася близькою багатьом батькам, тому від самого початку ми відчували їхню симпатію до бренду Nravo Kids. За ці роки в нас зібрався цілий клуб небайдужих матусь, які завжди готові надати відгук, поділитися враженнями, запропонувати покращення для гри, а після запуску – прорекламувати її, підтримати своїми «лайками» та коментарями в магазинах додатків і навіть написати розгорнутий огляд у своєму блозі.

Процес

Було багато цікавого, починаючи з перших тижнів роботи, під час яких ми обирали стилістику ігор серед робіт різних художників, боялися помилитися, знов і знов опитували друзів, замовляли нові тестові малюнки. Пам’ятних історій дійсно безліч. Наприклад, голоси дітей для гри «Хто у горах?» записували просто у себе в офісі, у маленькій комірчині, обклеєній поролоном. Було і таке, що ледве не вирішили повністю переписати майже готову версію першої гри після того, як протестували на власних дітях.

Пригадуються наші передноворічні зустрічі з командою, де ми мріяли про досягнення, які чекають попереду. І також наші командні «конкурси ідей» у кілька етапів, які допомагають визначити, над якою ідеєю працювати наступного кварталу. Серед кумедних випадків особливо запам’яталося, коли одна жінка спочатку жалілася на проблему з озвучкою гри, а потім після кількох днів листування та відеоколу з нашим програмістом дізналася, де в неї на планшеті є кнопка вимкнення звуку.

І, звісно, назавжди у пам’яті залишиться історія з Кузьмою зі «Скрябіна», який записав пісні для нашої гри «Всяка Музяка», але так і не встиг побачити її опублікованою.

Розвиток

У вересні ми завершуємо нову гру для старших дошкільнят під назвою City Bus – вона стане першою у серії «транспортних ігор» Busy Wheels. Це гра про автобус, який розвозить містом пасажирів. Завдання гравця – керувати автобусом, шукати маршрути, дотримуючись правил дорожнього руху, заправлятись, висаджувати пасажирів тощо.

Крім того, за літо ми підготували до друку третій набір «Творчих Нравок» – «Свято у ведмедя», розроблений спеціально для дитячих днів народжень та інших свят.

Нещодавно ми пройшли відбір до програми розвитку стартапів ВДНГ-ТECh за підтримки “Київстару”. Наразі проходимо навчання цілою командою, спілкуємося з експертами з різних сфер, обговорюємо ідеї розвитку Nravo Kids. Паралельно я веду переговори з потенційними партнерами, тож нині маємо вже кілька домовленостей щодо нових спільних проектів, подібних до нашої співпраці з “Майкрософт Україна” (у грі «Світ Добра»).

12401713_720221388078830_3485581098586674655_o

Складнощі

Завжди виникають труднощі на етапі розробки дизайну гри: вибору механіки, сюжету, навчального моменту, а також «фішки», яка буде цікавою дітям певного віку та викликатиме у них бажання повертатися до гри, проходити її кілька разів поспіль. Під час обговорення ми часто сперечаємося, відстоюємо власні точки зору, та, зрештою, знаходимо компроміс.

Якщо ж говорити про проект загалом, то доволі важко зробити його прибутковим. Для того щоб триматися на плаву, утримувати команду та втілювати нові ідеї, доводиться постійно шукати партнерів, залучати кошти ззовні, випробовувати різні способи монетизації та різні способи розширення нашої аудиторії.

Такі постійні зміни, шалений рух, велика кількість зустрічей та подій інколи втомлюють, але завдяки команді, яка завжди готова підтримати, проект стабільно йде вперед і продовжує створювати якісний контент для дітей.

Плани

Ми плануємо випустити ще багато корисних додатків для дітей, а також залучити до партнерства великі компанії, які розділять наші цінності та допоможуть збільшити темпи розробки нових ігор. Ми хотіли б охопити різні напрями розвитку дошкільнят. У майбутньому ми також плануємо об’єднати всі ігри в єдину платформу, щоб кожна мама знала, що, обираючи бренд Nravo Kids, вона точно отримує якісний продукт для розвитку своєї дитини. Крім того, ми також продовжуємо випускати друковані «Творчі Нравки» як доповнення до кожної гри Nravo Kids.

Я ніколи не шкодувала про те, що заснувала свою справу. Час існування проекту (а це вже 2,5 роки) дав нам колосальний досвід: ми стільки всього пережили командою та стільки всього навчилися. Для мене особисто Nravo Kids – це безліч нових знайомств, розширення кола інтересів, натхнення і бажання вчитися та розвиватися. Це справа, якою можна пишатися. Це команда, яка мотивує до змін та постійного руху вперед.