Українка Наталка Хансен, яка вже сім років живе у Данії, розповідає, чому вона заснувала бренд аксесуарів Naledi Copenhagen, що для неї означає sustainable fashion і як вона допомагає українським дизайнерам потрапляти на сторінки глянцю та полиці ексклюзивних магазинів у Скандинавії.

Початок. Кейптаун

Переїхавши з Києва до Кейптауна 2002 року і проживши там загалом майже вісім років, я, як політолог за першою освітою, одразу була дуже вражена величезною прірвою між різними соціальними прошарками населення. Як MBA за другою освітою зі спеціалізацією «мода та дизайн», я тісно співпрацювала з місцевими дизайнерами, які організовували своє виробництво таким чином, щоб надати роботу і можливість змінити своє життя людям із найбільш незахищеного, бідного соціального класу.

Загалом абсолютна більшість молодих дизайнерів у ПАР працювала за філософією sustainable fashion, тобто максимально враховуючи екологічні та соціально-економічні аспекти виробництва, продажу, використання та переробки їхньої продукції. І саме тоді з’явилася думка, що я хотіла б так само створити свою колекцію, основану на ідентичних принципах. Випадкове знайомство з представниками одного з найбільших у світі виробників страусової шкіри сприяло тому, що я дізналася про особливий різновид шкіри страуса, яка зовні схожа на шкіру пітона. Але на відміну від багатьох видів пітона, які перебувають під загрозою вимирання внаслідок незаконного полювання, страус є свійським птахом, а його шкіра фактично є побічним продуктом. Водночас вона ексклюзивна і рідкісна. Усім відомий страус «в цяточку», – зрозуміло, що нікого не здивуєш ще однією колекцією з цієї шкіри, а от «рептильний», тобто лускатий страус – зовсім інша справа.

На Copenhagen Fashion Week 2017, Наталка Хансен по центру в одязі від Sleeper, праворуч від неї Мері Сіні

Особисто я до цього не бачила якісних виробів із цієї шкіри. Мене захопила ідея створити власний бренд у системі sustainable fashion, як противагу та етичну альтернативу сумкам із шкіри пітона. Мою ідею та натхнення розділила тогочасна сусідка, італійка Мері Сіні, з якою невдовзі ми стали і досі є повноцінними партнерами.

До виробництва ми залучили місцеву артель, що складалася повністю з жінок, які проживали у бідних кварталах Кейптауна. Знайшли технолога, яка навчила нашу артель працювати з цим складним, дорогим матеріалом та допомогла з дизайном першої колекції. Від першої ідеї до реалізації задуму минуло трохи більше року, і вже переїхавши до Копенгагена у 2009 році я почала впритул займатися комерційним розвитком цього бренду.

Запуск. Копенгаген

Облаштувавшись у Копенгагені, я почала з того, що вирішила презентувати сумки нашої першої колекції тим магазинам, які на мою думку відповідали стилю нашого бренду. Починали дуже обережно, аби з найменшими витратами з’ясувати, чи взагалі буде інтерес до нашої продукції. Я не мала жодного досвіду і уявлення про те, як маю діяти з місцевими байєрами, тому вирішила просто взяти свої п’ять сумок (саме з них складалась перша колекція) і піти з ними безпосередньо до магазинів. Там намагалась своєю початковою данською мовою пояснити, чому ми захопились цією ідеєю, розповідала їм про соціальні проекти в ПАР, яким наш бренд намагається допомогти, водночас створюючи дійсно люксові аксесуари. Власне, так (як я пізніше зрозуміла) ніхто не робить, бо існує певний загальноприйнятий етикет, якого більшість брендів суворо дотримуються. Я ж, хоч і не навмисно, пішла повністю проти правил, і сьогодні вважаю, що цей факт зіграв провідну позитивну роль у тому, що нами одразу зацікавились.

Маю сказати, що в Данії відкрита ділова культура і, хоча далеко не завжди твою пропозицію приймуть, проте тебе завжди уважно вислухають і, можливо, дадуть слушну пораду. Ми цим скористались на 100 відсотків.

Практично з першого магазину (на той час це був один із найвишуканіших бутиків у самому серці Копенгагена) я вийшла з замовленням на 10 сумок. Сама не зрозуміла, яким дивом це сталося. Навіть представник магазину сказала, що вони так ніколи не робили і в них це вперше.

Саме по собі це вже стало для мене надзвичайним відчуттям першого успіху, але справжньою ейфорією було те, що буквально за пару тижнів після отриманого замовлення з магазину несподівано зателефонували, щоб повідомити, що данська кронпринцеса Мері купила сумку Naledi та замовила ще одну.

Данська кронпринцеса Мері з сумкою від Naledi

Ось так у нас з’явилась перша клієнтка. Зі сльозами на очах я дзвонила розказати про це нашим працівницям у Кейптауні, і вони не вірили, допоки не почали з’являтися фотографії у пресі. Сьогодні вони мають цілу стіну журнальних вирізок, присвячених Мері.

Оглядаючись, мені здається, що початок у нас вийшов доволі простим, хоч і незвичайним. Перші складнощі насправді почалися, коли компанія почала рости, і нам потрібно було виходити на більший об’єм продажів, при цьому покращуючи якість та чіткість графіка виробництва. Кожний дизайнер, який це проходив, підтвердить, що налагоджувати такі процеси часто складніше, ніж знаходити клієнтів.

Процес. Світ

Naledi Copenhagen скоро виповниться 7 років. Для фешн-індустрії, де щоденно виникають і зникають численні марки, це солідний вік, і я цим пишаюсь. Якщо подивитися на нашу дистрибуційну мережу, на кількість найкращих магазинів Скандинавії, де представлений наш бренд, то я думаю, можна сказати, що ми досягли певних успіхів. Про нас регулярно пишуть усі глянцеві видання Данії, у пресі часто з’являються фото кронпринцеси Мері з її вже досить великою колекцією сумок від Naledi.

Серед стильних скандинавських політиків, акторок, блогерів, відомих осіб також багато наших прихильниць. Naledi Copenhagen був одним із перших брендів, який взяв за основу ідею sustainable luxury в ексклюзивному сегменті сумок із екзотичних шкір, де ми були і продовжуємо залишатись лідерами та інноваторами. Зараз ми працюємо над надзвичайно цікавим проектом, який надасть нашим клієнтам можливості самостійно відслідковувати легальність і походження придбаного товару за допомогою мобільного додатку. Таким чином ексклюзивність поєднується з технологіями та соціальною відповідальністю. Незважаючи на постійне зростання компанії, нам вдається виробляти всю нашу продукцію винятково на малих підприємствах та артелях.  Ми – за етичне виробництво та свідоме споживання, і раді бачити, як стрімко ця філософія набирає обертів у Західному світі. Безсумнівно, Україна теж рухатиметься у цьому напрямку.

Плани. Україна

Декілька років тому, на фоні подій в Україні, в мене з’явилося бажання застосувати свої знання та мережу контактів у Скандинавії на користь українських дизайнерів. Півтора року тому ми створили свою агенцію моди 49/51 Fashion Agency, метою якої є пошук та підтримка нових молодих талантів у сфері моди. Звичайно, мене особисто дуже цікавлять власне українські дизайнери. І, на щастя, тут справді є з кого вибрати, навіть для перенасиченої різноманітними брендами Європи. Українські дизайнери цікаві тим, що створюють нові, нестандартні колекції, які часто виготовляються на власних потужностях і без масового виробництва. А це власне те, чого так прагне європейський ринок, і де Україна має відчутну конкурентну перевагу.

Фрагмент арт-проекту з українською художницею, яка живе в Копенгагені, Юлією Солодкою

Українським дизайнерам потрібно негайно виходити на європейський ринок. Ми успішно презентували у Скандинавії чудові українські бренди Varenyky Fashion та Sleeper, показавши красу України та маленьку частину її молодих талантів, і це викликало неймовірно позитивну реакцію. Коли редактори головних модних журналів навперебій просять позичити речі українських дизайнерів для основних зйомок сезону, розумієш, що робиш щось хороше для твоєї країни. Не можу передати своєї гордості, коли Elle Denmark, напевно, найпрестижніший журнал у Скандинавії, повідомив нам, що надрукує статтю про Sleeper, український бренд піжам. На цьому етапі вони були на нашому ринку усього кілька місяців.

Я, звичайно, дуже люблю свою справу.  Для мене це більш ніж робота, це постійний стан творчого запалу, тієї креативної енергії, яка надзвичайно підтримує мене в житті.

Думаю, що в майбутньому ми не будемо занадто відрізнятися від того, чим ми є зараз. Наші амбіції не в зростанні об’єму, а в тому, щоб створювати унікальні ексклюзивні речі, яких немає в інших, і які створено етично та обмірковано. Ми хочемо, щоб Naledi та наша агенція моди були серед тих, на кого звертатимуть увагу експерти та журналісти на початку сезону в пошуках нових тенденцій та інновацій. Я особисто маю бажання надихати і підтримувати молодих талановитих українських дизайнерів. Бо в них, як і взагалі в індустрії моди, яка дуже класно розвивається в Україні, я вбачаю величезний потенціал та перспективи. Це той напрямок, у якому я можу і хочу приносити користь іншим.

Свежие темы: