Актриса та сценаристка Міхаела Коель зняла один із найщиріших серіалів останніх років.

Арабелла — молода лондонська письменниця, після першого роману вона отримала визнання, прихильників, які підходять зробити фото на пам’ять, та контракт на наступну книгу.

Писати Арабелла поїхала до Італії, знайшла нового коханця, але аж ніяк не натхнення. Повернувшись до Лондона, обіцяє на ранок здати чернетку. Намагається писати, але зривається до нічного клубу з друзями. На ранок знаходить себе за столом із подряпиною на лобі та страшними флешбеками. З часом вона розуміє, що її зґвалтували, попередньо накачавши наркотиками.

Міхаела Коель розповіла, що в основі серіалу історія, котру вона пережила під час роботи над серіалом «Жувальна гумка», де була єдиною авторкою (над більшістю телевізійних шоу працює група авторів).

«Я працювала вночі в офісі та о сьомій ранку мала здати епізод. Вирішила зробити перерву та вийти випити з добрим другом, який був поруч. Я прийшла до тями багато годин по тому, — розповідає сценаристка. — Мені пощастило, я мала спогади. Виявилося, що мене зґвалтували. Першими, кого я викликала після поліції перед власною сім’єю були продюсери».

Про цей інцидент авторка розповіла у 2018-му, а за два роки світ побачив серіал «Я можу тебе знищити», який часто порівнюють із тогорічною «Ейфорією», але це здається не дуже чесним.

 

«Я можу тебе знищити» продовжує тему насильства, тілесності та культури згоди на телебаченні та надає їй нового звучання. Це тривожний, змішаний монолог-історія жінки, яка мучиться важкими флешбеками, але намагається жити далі в звичайному темпі.

Це монолог, який поступово переростає в діалог про те, що таке насильство взагалі та як ми маємо про нього говорити.

За кілька тижнів після зґвалтування Арабелла займається сексом із колегою, який знімає презерватив без її відома.

Вона цікавиться в офіцера поліції, чи це може вважатися насильством, та отримує стверджувальну відповідь. Друг Арабелли Кваме переживає сексуальне насильство та в діалозі з поліцейськими починає сумніватися у своїх відчуттях.

«Тебе запитують, що сталося, і ти намагаєшся розповісти. Я чую свій голос та починаю в собі сумніватися», – каже інша жінка у групі підтримки, куди ходить Арабелла, відкриваючи один із основних підтекстів серіалу про самознищення.

Один із найцікавіших елементів шоу – його наративна структура, вона не має звичної лінійності чи прив’язки до часу та місця. Заплутаність переживань, спогадів, паралельних історій підсилює напруженість основної сюжетної лінії. Глядач слідує за Арабеллою і коли вона дезорієнтована, і коли намагається знайти відповіді на свої ж запитання.

Акторський та авторський досвід Міхаели Коель допоміг оживити серіал та зробити його максимально відвертим, але водночас дуже болючим.